VAŠE LOGO NA ZLATÉ MINCI.
Originální dar. Žádaný benefit.
JAK VYBRAT SPRÁVNÝ KORPORÁTNÍ DAR.
Vyhněte se reklamním předmětům.
Pohlédněte na svůj
pracovní stůl a zkuste spočítat všechny reklamní propisky, těžítka či diáře,
které na něm naleznete. Jistě, jsou to potřebné věci, které se vždy hodí.
Jenže… vybavíte si ještě tváře obchodníků a zástupců firem, kteří vás takto
obdarovali? Dokážete si vzpomenout byť jen na jejich jména a názvy
společností?
Zůstaňte patrioty.
Italské
rukavice, belgická čokoláda, kubánské doutníky a francouzské víno opravdu
nejsou dary očekávané od českého podniku. Zvolte raději typicky český
výrobek, nebo českou značku.
Nedávejte běžně dostupné zboží.
Ano, například luxusní sada českého skla je důstojný dárek. Ale pokud ji Váš
klient při večerní procházce Prahou uvidí ve výloze obchodu spolu s
cenovkou, udělá si rychle úsudek o tom, jak si vašeho vztahu ceníte.
Zůstańte originální.
Nejste sami kdo může obdarovat
zahraniční delegaci během jejího pobytu v Čechách. Zvolíte-li běžný, obvyklý
a dostupný dárek stejně jako někdo další, stane se pravý opak toho co jste
zamýšleli. Místo vyniknutí, splynete s ostatními…
Váš dar
může být vaše prezentace.
I významní lidé se rádi pochlubí
vašim darem svým přátelům. Můžete jim to usnadnit. Věnujte jim dar jež poutá
pozornost. Dárek vystavený v kanceláři vašeho klienta vás bude nenuceně
propagovat dalším významný lidem.
Veliký dar nemá být
„veliký“
Umělecké předměty jsou vždy krásný dar. Myslete ale na
to, jak zajistíte klientovi bezpečný transport obrazu, sochy, plastiky nebo
křišťálového lustru domů.
Pozor na kulturní rozdíly
Věnovat někomu hodinky je
v čínské kultuře špatné znamení, naznačující, že dotyčnému vyprchává jeho
čas na zemi.
Důvodem proč obdarovat obchodního partnera je potřeba symbolicky
projevit díky a uznání za dosavadní harmonickou a úspěšnou spolupráci.
Zlatá, nebo stříbrná medaile s logem firmy je důstojným darem
reprezentujícím vaši společnost.